Webáruház készítés előtt tervezz

webaruhazkeszitesAmint megvan a kiválasztott cég és aláírod a szerződést lesz egy vagy több határidőd. Írd be a naptáradba ezeket a napokat és írd mellé ha bármilyen információt vagy anyagot kell küldened a kivitelő cégnek. Azt is írd be a naptárba, hogy melyik feladatokkal mikor kell végeznie a cégekkel. Tartsd szem előtt azt is, hogy ezek a határidők közös megegyezéssel módosíthatóak, ugyanis lesz olyan részfeladat amit a kérésedre másképp készítenek el és ez több időt igényel. A határidő akkor is módosul automatikusan, ha nem időben adod át a képeket vagy más anyagokat a fejlesztő cégnek.

A fejlesztővel egyeztess rendszeresen és ragaszkodj a BRIEF pontjaihoz. A legtöbb cégnél egy projekt menedzserrel fogsz majd egyeztetni és ugyanez a személy lesz a felelős is.

Ezen felül nem árt ha te is folyamatosan végigkíséred a projektet és kommunikálsz a kivitelezővel. A fejlesztés során kezdeményezz egy közös megoldást a hibák illetve kérések kezelésére. Erre nagyszerű a Google Drive is ahol készítesz egy táblázatot amibe vezeted az összes hibát és problémát vagy kérésed. Oszd meg ezt a táblázatot a kivitelezővel és így követhető lesz az összes visszajelzésed. A nagyobb projektek esetében ilyenkor valamilyen ticket rendszer más néven bug report rendszert használnak.

4. A webáruház elindítása

Amennyiben kész a webáruház készítés és 100%-ban minden rendben akkor indíthatod el a webáruházat. Teszteld újra és újra és ha már mindent leteszteltél akkor újra nézd át. Azért van erre szükség, mert sok cég a befejezés után kapott kéréseket és javításokat már csak extra díjért vállal. Nálunk a netkreativ.hu esetében ez 1 hónap, mert tudjuk az indulás után lesznek még észrevételek így 1 hónapig még a kisebb kéréseket teljesítjük.

 

Amennyiben van webáruházad és azt cseréled le egy új modern webáruházra és változik a hosting vagy tárhely, akkor a domaint módosítanod kell. A domain átregisztráció 24 órás folyamat, azaz 1 nap telik el kb. mire mindenki az új webáruházat látja majd.

Az új webáruházba ne felejtsd el beilleszteni a Google Analytics statisztikai rendszer kódját. Regisztrálj a Google Webmester Eszközökre is és illeszd be a kódot vagy helyezd el a tárhelyeden a kért file-t. Amennyiben mérni szeretnéd a marketing kampányaid, akkor illeszd be az Adwords konverzió mérési kódját és a Facebook konverzió mérő pixelét is.

Az email címekről se feledkezz meg, hozd létre az email címeket és küldd el a kollégáidnak. Amennyiben a szerveren tároltad a céges emaileket és átregisztrálod a domain neved akkor az emailek is elvesznek. Érdemes letölteni a helyi gépre őket, vagy a Gmail fiókodba importálni és akkor nem vesznek el az emailek. Sok esetben elfelejtik a szerver / tárhely váltás után létrehozni az email címeket és utána jönnek a panaszos emailek, hogy a kollégák nem kapnak emaileket :-(

 

A webáruházad teszteld folyamatosan mert bármikor lehetnek problémák. Mérd le a webáruház sebességét is, ehhez kereshetsz a neten eszközt de a Google Analytics is méri a webhely sebességét is. Tudnod kell róla, hogy a lassú webáruházakat nem szereti a Google és nem is helyezi az első oldalra.

Leave a Reply